måndag 8 juni 2009

Frånvaro av något och närvaro av annat

Ojdå, här har det inte skrivits på länge.
Jag har helt enkelt inte haft inspiration eller ork.
Det har snurrat så många tankar i mitt huvud den senaste tiden.
Jag har varit missnöjd med mitt boende (vilket jag varit i snart 2 år...) haft lite ångest över att jag snart slutar mitt arbete (i slutet av augusti) och letat efter nytt, utan resultat.
Men, nu är det dax för nya tag!
Jag trivs ju himla bra på jobb med mina fina arbetskamrater, men jag har ett vikariat som går ut den sista augusti. Tyvärr är det de sena arbetspassen och få kontakter med ungdomar som gör att jag känner att det är dax för mig att gå vidare med nya utmaningar.
Fast lite skrämmande är det ju också att bli arbetslös, om jag inte hittar nytt jobb innan september.
Lika skrämmande är det att sälja lägenheten, fastän jag inte trivs här.
Man vet ju alltid vad man har och inte vad man får!
Men, nu tillåter jag mig att drömma och skapa min drömlägenhet i huvudet och så hoppas jag att jag kommer att hitta en som kanske stämmer överens med i alla fall 60%

Jag och särbons lillkille har gjort framsteg.
I går pratade han till mig spontant, flera meningar! Och jag hade svar på tal!
Vi förde ett samtal bara vi två!!
Fantastiskt.
Dessutom ska jag och särbon gratta särbons mellanpojke på skolgården när han tar studenten nu på torsdag.
Har haft lite tankar kring det också. Tyckt att det är lite jobbigt att kanske behöva träffa mellanpojkens mamma. Mest på grund av att jag oroat mig över vad hon ska tycka om mig.
Kanske tittar hon på mig och fnyser "jaha, han har träffat en SÅN, en yngre tjej...."
Ja, låt gå för att jag är yngre än särbon.
Och ja, jag är smal (ja, för att vara 32!) och snygg (ja, för att vara 32!).
Så därför tänker jag vara just det - ung och snygg.
Med högaklackar.
Och kanske till och med rött läppstift.

(det är ju faktisk min födelsedag på torsdag)

3 kommentarer:

dubbeltänk sa...

haha! heja johanna! klart du ska ha rött läppstift! :) kram och tack för igår!

Hundblues sa...

Äntligen!!! Kul att du är tillbaka. Och klart du ska vara den du är, oavsett om du möte särbons före detta eller fan själv.

Anonym sa...

Klart du ska piffa till dig och dessutom sätta näsan i vädret!
Är man stolt över sig själv, ja då har man kommit en bit på väg!
*kram* / Alma