onsdag 15 april 2009

Våren och Norénpåsk



Ja, då känns det faktiskt som om våren har kommit till Malmö.
I går kunde vi för första gången vara ute och jobba i endast en tjockare tröja!
Härligt.
Måste faktiskt erkänna att jag, trots pucko-tiderna, har ett bra jobb nu när det blir fint väder. Jag avundas verkligen inte de som måste sitta instängda på ett varmt kontor. Jag får åtminstånde vara utomhus och prommenera.
Det blir ju minst två mil om dagen så rumpan är stenhård numera *haha*
Fick löneförhöjning igår...wohoo...2,6 % ökning. Faktiskt min första löneökning någonsin när jag tänker efter. Jag är ju den ständige vikarien.

Det har hunnit vara påsk.
Vi hade lite påskmys hemma hos mamma och pappa. Moster och kusin var där med sin tax, min bror, svägerska, deras två barn och rottweiler, svägerskans far, mina föräldrars "extrason" och som grädde på moset särbon och lillkillen!
Det gick faktiskt riktigt bra med lillkillen. Jag hade målat upp alla tänkbara scenarier som skulle kunna spoliera hela kvällen i huvudet, men inget av det inträffade.
Han var lite blyg (vilket är förståeligt) men artig. Han lekte fint med mina brorsöner på 4 och 2 år.
Lillkillen blev 4 åringens nya idol.
"Du kan få följa med mig hem" sa 4 åringen till Lillkillen.
"Men det är bättre att du följer med mig hem" sa lillkillen då.
"Men du, men du, vi har faktiskt en pool" svarade 4 åringen.
Svägerskan fick hoppa in i samtalet och förklara för lillkillen att det handlade om en uppblåsbar barnpool.
När vi kommit hem från kalaset ville lillkillen titta på taxar på internet.
Han hade blivit förtjust i kusinens tax och tyckte att hans pappa skulle skaffa en sådan.....

3 kommentarer:

Anonym sa...

....eller en chihuaua.....//Ma

Märy sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Märy sa...

Jag hade faktiskt kunnat tänka mig att skaffa mig en chihuaua/papillion-blandning eller liknande...men den måste vara uppblandad annars blir den ju fjantig.